torsdag 2 augusti 2007

Hundra procent

Det enda jag vill just nu är att vara Samhällsbyggnadskontorets nya informatör. Jag vill fortfarande gräva efter sanningar, men jag tar hellre emot sura telefonsamtal i ett kontor på kommunen än på en dagstidning. Jag vet inte om jag kan sätta ord på känslan, men det är något med nyhetsrapportering som känns otroligt spretigt och alldeles för osäkert. Kontoret samordnar fyra nämnder och det är stort, men verkar ändå begränsat och begripligt på ett annat sätt. Jag skulle vara perfekt som spindeln i nätet där, jag bara vet det. Men vet de det? Jag försökte ringa och berätta det men både kvalitetschefen och personalchefen var på semester. Mina referenser är på semester. Varför fick jag för mig att söka jobb under alla andras semester?

Inga kommentarer: