måndag 26 januari 2009

Hej regeringen!

Jag har två examen; en fil. kand. i engelska och en KY i journalistik. Jag städar nu bland annat bort folks betong och klinkers efter renoveringar, städar och rensar ut förråd och annat väldigt fysiskt påfrestande för min akademikerkropp. En tillfällig timanställning. Och jag är så lycklig för varje timme jag får jobba. Det är det jag tycker är så hemskt. Det är rent ut sagt fruktansvärt, att man måste vara tacksam för en ynka extra timmes jobb som något helt annat än det man är utbildad till. Tacksam och glad måste man vara. OBS! Jag hade ingen anställning innan den globala finanskrisen heller, så försök inte skylla på den.

N.B. Vid fototillfället stod jag och andades betongdamm i ett rum medan mina journalistkollegor stod i rummet bredvid och förundrades över hur de byggde om på teatern i fråga.


(Ja, det är en gammal toalettborste till vänster i bild)

Inga kommentarer: